Growth Hacking Nedir, Nasıl Yapılır?

Growth Hacker, Hedef kitlenize kolay ve en düşük bütçe ile ulaşabilirlik sunabilir.

0
45
Growth Hacking
Growth Hacking

Growth Hacking Nedir?

Growth Hacking dijital web dünyasının son zamanlarda hızlıca yayılan önemli trend teknoloji kavramlar dan bir tanesidir. Bilgi ve kaynak olarak çok fazla detaylıca makale ve açıklamaları bulunmasa da. Bu içeriğimiz de konuyu anlamanız üzere teknik terimler harici anlatmaya çalışacağım. Alışılmış SEO kalıplarının çok dışında yeni fikir akımlarını kapsayarak bu anlamda analizler sonucu optimizasyon işlemleri ile firma veya kuruluşların büyüme planının sağlanması için yapılan tüm strateji ve çalışmaları kapsamaktadır. Bu yeni teknolojinin yöntemi düzenli çalışmalar yapıldığında agresif bir dijital pazarlama stratejisi olarak da tanımlayabiliriz.

Bu yeni dönemde ise dijital dünya yeni bir trend ile tanıştı. Özetle, bir projenin devamı veya çıkmadan önce en doğru, kararlı ve verimli analizler ile birlikte detaylıca projenin en kısa sürede kaliteli hizmeti veya yüksek performansı vermesi demektir. Growth Hacking yöntemine başvuran pazarlama uzmanı genel olarak düşük bütçe ile büyük işler yapabilir. Bazı durumlarda ise etik ve doğal olmayan faaliyetleri de içine alan ve dijital platformun tüm nimetlerinden sonuna kadar yararlanır. Bazende art niyet ile faydalanmayı ön gören bir geliştirilmiş stratejidir.

Yeni web dünyasına giren internet girişimlerinde yüksek olasılık ile tercih edilen ve bütçe ve sermaye tüketiminin kısıtlı olması bu durumu tetikler. Growth Hacking kavramına ihtiyaç duyularak çok daha düşük bütçeler ile büyüme planı ayrıca stratejisi gerçekleştirilmesi sağlanır. Geçmiş reklam türlerin de yüksek maliyetler ile karşılaşan insanlar genelde basılı reklamlar veya tv reklamları gibi türlerin yerine ücretsiz ve organik olarak gerçekleştirir. Sosyal medya kampanyaları yada yüksek zeka gerektiren ileriye dönük başarılı adımlar. İçin ise viral videolar ile markanın farkındalığını yaratmak adına Growth Hacking teknolojisine ayak uydurmaktadır. Bu durum ise sınırlı olmamakla beraber sadece küçük çaplı işletmelerin internet projeleri ve firmaların tercihi ile bitmemektedir. Günümüz de farkına varmadan sıkça karşılaştığımız ve kullandığımız sosyal medya, veri depolama siteleri de bu teknolojiyi aktif olarak kullanır. Strateji haline getirip kullanmaktadır. Benzerlik konularından bir tanesi ise Kurumsal SEO olarak tabir edilen hizmet paketleri ile marka farkındalığını ortaya çıkarmak için belirlenen plan ve stratejileri ile benzerliği bulunmaktadır.

Sean Ellis tarafından 2010 yılında ortaya atılan bu yeni teknoloji bir kavram olarak Growth Hacking hakkında günümüzde güncel konferanslar düzenleniyor. Kaynak söz konusu az olsa da bilgilendirici kitaplar yazılmakta. Kalıplaşmış pazarlama stratejilerine göre Growth Hacking kavramını kısa zamanda ülkemiz de hızlıca dahil olmak üzere çok daha fazla duyulmaya başlanacak.

Growth Hacking Nasıl Yapılır?

Growth Hacking plan ve strateji oluşturup profesyonel şekilde gerçekleştirmek için iyi bir SEO alt yapısına ihtiyaç duyulmakta. Aktif bir sosyal medya yönetimine ve forum, haber siteleri ve bloglar dan oluşan otorite haline gelmiş güçlü kaynaklara ihtiyaç duyulmaktadır. Geliştirilen bu yardımcı araçlar ve kaynaklar ile stratejiler de pazarlama alanında çalışma yapılan web sitesine hızlı ve güçlü ivme ile şekillendirecektir. Bilinen SEO Uzmanları veya pazarlama danışmanlarının tekniklerinden çok farklı olan ve konusunda büyüme verileri genel durumda tutulurken. Growth Hacker’lar direkt olarak büyüme planı oluşturarak, uygulamalı ve detaylı bir büyüme verileri ile analizlerine ciddi oranlarda güvenmektedirler. Tabi ki en başında da projenizin geri dönüş düzeyine inanmanız gerek ve gerçekten çok iyi bir potansiyelinin olması için elinizden geleni yapmanız gerekiyor. Airbnb ve Dropbox gibi devleri ve dünya üzerinde başarılı şirketlerin geneli Grown Hacking yaparlar.

Growth Hacking’in nasıl yapılır soruna cevap bulmak merak edenler için ve anlamanız açısından iyi bir örnekle yola çıkmak istiyorum. Airbnb’nin web dünyasına ilk adım attığı dönemde pahalı ve standartlaşmış reklamlar yerine. Craiglist üzerinden oluşturduğu harika plan ve stratejiyle şuan ki devasa durumuna geldiği söyleniyor. Daha da açmak ve merakınızı minimuma indirmek gerekirse. Craiglist üzerinden evlerini kiralayan yada evini kiralatan herkese auto post dediğimiz yöntemle o dönemler önem kazana bilecek ve otomatik mesaj gönderecek bir yazılım geliştirmişlerdir.

Daha sonrasında ise var olan tüm potansiyel müşterilerine “Selam, bende eskiden Craiglist aracılığı ile evimi kiralıyordum ama artık Airbnb var, ve çok daha kolay” kelimeleri içeren mesajlar atarak potansiyel müşterileri güncel olarak kendi sitelerine çekiyorlar. Peki bi durum rakipleri açısından ve gözle görünür durumda etik mi sorusuna tabi ki hayır demek olumlu oluyor. Peki o dönemde bu fikrin başarı oranı bence çok iyi. Bu duruma ise Growth Hacking adı verilmektedir. Rakiplerinizi rahatsız etmeden ve gerekli kurallara uyarak işletmeniz veya projeniz üzerinde benzer durumlarda geliştirmeler yapabilirsiniz. Şuan aktif olarak tercih edilen bir durum ise Sosyal Medya takipçilere çekilişler düzenleyerek beğenilmesini yükseltmeye yardımcı olmak adına hediyeler verebilirsiniz.

Tüm bu anlatılan durumlar neredeyse maliyet gerektirmeyen durumlardan ibaret şayet gerçekten yaratıcılık ve üst düzey zeka gerektiren önemli faaliyetlerdir. Ayrıca veriler ile ilişkili değişikleri yapmaya meraklı ve kesinlikle disiplin düzeyi hat safa da olan insanlar araştırmacı olarak bu işleri başara bilirler. Önemli durumlardan bir tanesi ise SEO gibi konularda kesinlikle güncel kalmalı ve ürünü bir adım daha öteye götürmektir. Son kullanıcının talep ve ihtiyaçlarını doğru ve zamanında saptayıp yaratıcı çözümler üretebilmelidir. Ayrıca yatırımcı tarafında olduğunu hissederek bu çalışmaları devam ettirmelidir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here