SEM Nedir, Nasıl Yapılır?

Adwords 'de düşük maliyetli diye alakasız kelimeler de reklam vermekten kaçının.

0
23
SEM Nedir
SEM Nedir

SEM Nedir?

SEM (Search Engine Marketing) Türkçesi ile (Arama Motoru Pazarlaması) Google servisi olan Adwords ile para karşılığı hedeflenen anahtar kelimelerde web sitemizin sponsorlu bölgelerde listelenmesine denir. Anahtar kelimelerin aranma ve potansiyel müşterilerinize hitaben rekabetine göre tıklama başına belirli ücretler vardır. Adwords reklam çalışmaları SEO ‘ya karşı belirli oranlar da daha maliyetli ve çok daha az getiriye vardır. Ücret dönüşü sağladığınız taktirde istediğiniz anahtar kelimelerde belirlenen sürelerde üst sıralarda gözükür. Adwords ve diğer bu tür ücretli reklam platformları üzerinde gerçekleşen bu tarz tüm çalışmalara SEM adı verilir.

SEM için çalışmalarını sürdüreceğiniz ve belirleyeceğiniz yatırım durumuna göre hedef kitlenize yönelik çalışmalar sürdürebilirsiniz. Ayrıca belirlediğiniz potansiyel müşteri kitlenize nokta atışı yapabilirsiniz. Çok doğru şekilde ve uygun fiyatlar ile belirlediğiniz anahtar kelimelerde reklamlarınız yayınlanır. SEM planlanmış reklam sonuçlarını anında görebileceğiniz ve geri dönüş oranını beklemeden toplaya bileceğiniz geliştirilmiş bir pazarlama stratejisidir. Kısa süre içersin de otorite sahibi olmak ve direkt olarak para kazancınızı katlamak mümkün.

SEO Uzmanı olarak önerimden bir tanesi iyi bir uzmanın tüm bilgilerinden yerinde faydalanmak yararınıza olacaktır. Ayrıca SEO Uzmanı, Adwords çalışmaları tavsiyesinde bulunmaz ve gerçekleştirmez saçmalığından uzaklaşmalı ve Adwords servisinden fırsatınız var ise maksimum fayda sağlanmalı. Doğru ve strateji üzerine bir plan ile Adwords servisini SEO çalışmalarınız için çok iyi ve en mantıklı kaynak olduğunu söyleyebilirim. Kurumsal veya Bireysel olmak üzere web sitenizin otorite durumunu şahlandırmak adına elinizde bulunan tüm imkanlardan fayda sağlamalısınız.

SEO çalışmaları uzun vadeli ve devamlılığı olacak şekilde stratejiler gerektiren bir süreçtir. Bu süreç içerisindeki aktifliği devam ederken belkide 2 3 ay belirlenen kelimelerde sıralamalar da önemli ve kayda değer önemli bir yer edinmeye bilirsiniz. SEO çalışmalarına ciddi oranda vakit ve maliyet ayırırken başarılı olmasını beklemek satışlarınızın artmaması veya hiç olmaması can sıkabilir. Aynı zamanda motivasyon ve güven kaybına neden olabilir. Bu süreçte bekleme yapılmadan Adwords servisi ile sitenizin ilk sayfalara yükselme sürecinde reklamlar aracılığıyla satışlarınızı arttırabilirsiniz. Adwords’un tek bir avantajı reklam potansiyeli değildir.

Aynı zamanda çalışmalarınızı sürdürürken potansiyel müşterilerinize doğru ve güvenli hizmet sunduğun da sektörünüzde market lideri olabilme dereceniz çok yüksektir. Doğal olarak SEO çalışmalarınızda başarıya ulaşma süreciniz çok daha hızlı kısalacaktır. Daha sonrasında ise organik sonuçlar üzerine markanızı göz önünde bulundurarak tereddüt etmeden geri dönüş sağlaya bilecekler. Ayrıca Adwords ile müşteri veya ziyaretçilerin web sitenizde hangi sayfa veya ürünlerinizi. Hemen çıkma oranlarını göz önünde bulun dura biliriz. bu gibi istatistikler ile web sitenizin kullanıcı deneyimini çok daha iyi konumlara getirebilirsiniz. Yanı sıra hangi kelimelerde dönüş oranını hesaplayarak sitenizi çok daha iyi optimize etme fırsatı yakalayabilirsiniz.

SEM Nasıl Yapılır?

Düşük bütçeli Adwords çalışması nasıl yapılmalı konusunda detaylı bilgi vermeye elimden geldiğince gayret edicem. Adwords çalışması veya planlaması yapılırken belirlenen bütçeyi kesinleştirmek çok kolay olmadığı doğrudur. Tıklama fiyatları belirlenen kelimelere hatta gösterim durumuna göre farklılık göstere bilmekte. Düşük bütçe ile kelimelerde maksimum fayda sağlaya bilecek profesyonel bir strateji oluşturulmalıdır. Long tail olarak bilinen ve yeni site ve ilk SEO çalışmalarında. Yüksek oranlar ile tercih edilen bu teknolojiyi Adwords de kullanabiliriz. Sektörünüzde rekabeti ve ücreti çok yüksek olan kelimelerden ziyade daha az aranan ve rekabet durumunun. Az olduğunu kestirdiğimiz uzun kuyruklu anahtar kelimeleri seçmemiz daha faydalıdır. Ziyaretçiler tarafından bu sorguları gerçekleştirildiğinde bütçe konumunu yavaşlatarak daha çok gösterim sağlamasına yarar verir.

Örneğin: Ayakkabı yada Nike Ayakkabı kelimelerinin çok daha yüksek rekabet durumu olduğundan Adwords üzerinde reklam verdiğimizi düşünürsek. Pekte verim alacağımız söylenemez sebebi ise rekabet durumunun çok yüksek olduğu yönündedir. Bu durumda ise çalışmalarınız olumlu bir dönüş olabilme ihtimali oldukça düşük olacaktır. SEO çalışmalarına hakim olan kişilerin detaylıca takip ettiği bu güncel teknoloji arama motorlarında üst sıralara çıkmak. Adwords de Long tail kelimelerini tercih edilmelidir. Bu sayede çalışmalarınız da tıklama başına maliyet oranları da oldukça düşük olacak ve verim sağlayacaktır.

Long Tail bakış açısını ve verim düzeyini benimsemeniz yararınıza olacaktır. Ürün veya hizmetlerimizi arama motorlarının veya sektörünüzün gözüyle değil. Potansiyel müşterilerinizin ilgi ve alakası ile analiz edilmesi yöneltilen hataları göz önünde bulundurarak düzenlemeliyiz. Bu planlamaları gerçekleştirirken kelimeler üzerindeki arama hacimlerini ihmal etmemek gerekiyor. Hiç araması yapılmayan ve yoğunluğu olmayan belirlenen kelime gruplarına reklam vermenin size hiç bir faydası olmayacaktır.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here