SEO Kriterleri

0
49

Alan Tabanlı SEO Kriterleri

Anahtar kelime hakimiyet kazanmalı.
Alanın yaşı 1’den fazla olmalıdır.
Com, com, net gibi prestijli alan uzantıları tercih edilmemelidir.
Mümkünse, anahtar kelime alan adının başında görünmelidir.
Alan adı kaydı, kayıt bitiminden itibaren en az 3 yıl olmalıdır.
Whois bilgileri açık olmalıdır.

Hosting Tabanlı SEO Kriterleri

Barındırma yanıtı (ping) süresi hızlı olmalıdır.
Türkiye bir yerde olmalı.

Yerinde SEO Kriterleri

Her anahtar kelime için özel bir sayfa oluşturulmalıdır.
Anahtar kelime sayfanın başlığında ve meta açıklamalarında olmalıdır.
Anahtar kelime H1 sayfası ve H2 farklı bir yapı olarak listelenmelidir.
Site dizini, aramada 1. sırada yer almalıdır. Örneğin, site: siteadi.com yazarsanız, siteniz 1. sırada yer almalıdır.
Alan adınızda 1. sırada olmalısınız. Örneğin, seohocasi.com, seohocasi aramasında birinci sırada yer alıyor gibi görünüyor.
Aynı içeriğe sahip sayfalar kanonik içerikle işaretlenmelidir. Örneğin, www.siteadi.com mobile.siteadi.com
Her sayfanın farklı bir başlığı, meta açıklaması, H1 ve içeriği olmalıdır.
Sayfa başlığı, her içerikte en az 2-3 kez kullanılmalıdır.
Tüm sayfaların başlığı 70 karakteri aşmamalıdır
Her sayfada H1, H2 ve H3 kullanılmalıdır.
Meta açıklaması 160 karakter tüm sayfaları geçmemelidir.
H etiketleri hiyerarşik sırada kullanılmalıdır.
Maksimum 1 h1, 4 h2 ve 4 h3 kullanılmalıdır.
Bir sayfadaki bağlantıların sayısı 100’ü geçmemelidir.
E-ticaret sitelerinin bir blog olması ve sitename.com/blog şeklinde olması gerekir.
Google tarama ile ilgili bir sorun olup olmadığını görmek için Google Gadget’ları kontrol edilmelidir.
Sayfa başlığı ve ardından site adı sayfanın sayfa başlığına eklenmelidir.
Bağlantı üzerindeki bağlantılar kırılmamalıdır. Düzenli olarak kontrol edilmelidir.

Yer Dışı SEO Kriterleri

Sektöre özel backlink stratejileri sektörü yakından takip ederek geliştirilmelidir.
Aynı geri bağlantı kaynakları, riffles’in geri bağlantılarını analiz ederek elde edilmeye çalışılmalıdır.

Tasarlanan SEO Kriterleri

Sitedeki tüm resimlerin bir alt etiketi olmalıdır.
Resim isimleri seo-lessons.jpg gibi SEO ile uyumlu olmalıdır. .
Anahtar kelimeler de resim alt etiketlerine dahil edilmelidir.
Tüm sayfalarda görüntülenecek en önemli anahtar kelimelerinizi menüye eklemek yararlı olacaktır.
Sitedeki içeriği gölgeler düşürecek reklamlar olmamalı.
Kullandığınız resimleri kendi sunucunuzda tutmaya çalışın.
W3C hataları temizlenmelidir.

Yazılım SEO Kriterleri

Sayfa bağlantılarında değişiklikler yapılırsa 301 ile yapılması gerekir.
Bağlantı yapısı, mümkün olduğunca kısa, uzantısız ana alana yakın olarak kullanılmalıdır. Örnek sitename.com/keyboard-kelime/
Sitemap.xml önerilir, çünkü site için bir site haritası olmalıdır.
Kanonik kod her sayfada benzersiz olmalıdır.
Metin / Kaynak Kodu oranının% 25’in üzerinde olması dikkatli olmalıdır.
Robots.txt dosyasının bulunması, gizli sayfaların dizine eklenmesinin engellenmesi gerekir.
Gereksiz yenileme ve tekrar gözden geçirme kodları kaldırılmalıdır.
Sayfa url yapısında aspx, php, html gibi uzantıları kullanmamaya çalışın.
Iframe’deki içerik mevcut olmamalıdır.
Sitede gzip sıkıştırması kullanılması önerilir.
Birden fazla cssiniz varsa bunları tek bir css dosyasına birleştirmeyi deneyin.
Sayfa içi CSS kodları varsa, harici bir CSS dosyasına taşıyın.
Javascript dosyalarının sayısını minimumda tutmaya çalışın.

Bağlam Bazlı SEO Kriterleri

Her sayfada en az 200 kelime olmalıdır.
Her içeriğin ortalama% 3 anahtar kelime içermesi gerekir.
İçerik için seçilecek etiketler, içeriğin en çok kullanılan kelimelerinden oluşmalıdır. (Fuub.net/tag-density)
Sitenin tüm sayfalarının benzerlik oranı% 60’ı geçmemelidir. http://www.fuub.net/icerik-benzerlik-orani/
Sektörünüzde en çok aranan kelimeler tanımlanmalı ve bu kelimeler için belirli sayfalar oluşturulmalı ve ilgili kelimeler girilmelidir.
Ana sayfaya en az bir paragraf metin eklenmelidir.
Her içeriğin ilk culled anahtar kelimesi bulunmalıdır.
İçerik etiketleme sistemini kullanıyorsa, her bir içeriğin toplam kelime sayısının% 3’ü bir etiket olarak kullanılmalıdır.
İçerikteki anahtar kelimeler kalın ve italik tarzda kullanılmalıdır.

Sosyal Ortam Tabanlı SEO Kriterleri

Yeni içeriğinizi sosyal medya hesaplarınızla paylaştığınızdan emin olun.
Sayfalarınızla alakalı sosyal medya profilleri açılmalıdır.
Sosyal medya hesaplarınızın ilgili bölüm tarafından izlenmesi için bir yarışma veya reklam kampanyası düzenlenmelidir.
Sitenizdeki sosyal medya profillerinize bağlantılar sağlamakta fayda vardır.

Ziyaretçi Tabanlı SEO Kriterleri

Sitedeki tüm sayfaların konuyla alakalı resimleri olmalıdır.
Kırıntı sayfalarında gezinme menüsünü kullanmaya çalışın.
Sitenizdeki yorumları teşvik edin, yorum yapan kişilerle etkileşim kurun.
Sitedeki görüntüler http://www.tinypng.com/ ile optimize edilmelidir.
Sitedeki kalış süresini uzatmak için düzenlemeler yapın.
Sitede favicon kullanılması önerilir.

Search Console Kriterleri

Başlık ve meta bilgilerini çoğaltmak ve kısa ve uzun açıklama hataları düzeltilmelidir.
Site haritası Search Console’dan gönderilmelidir.
Yapılandırma – Ayarlar altında Coğrafi Hedef Türkiye olarak belirtilmelidir.
Siteyi Search Console’a eklemeniz ve doğrulamanız gerekir.
Tarama hatası ve kötü amaçlı yazılım kontrolleri gerçekleştirilmelidir
Sitenize yapılan bağlantılar arasında hiçbir zararlı bağlantı bulunmadığından emin olmalısınız.

Google Analytics eklemek önemlidir.

Siteniz birinde (www ile veya olmadan)
Yeniden yönlendirme eklentisini kullanarak 404 hatalarının oluşmasını önlemelisiniz.
Yoast / All’ı bir seo eklentisine yüklemenizi öneririz.
Akismet, spam yorum bloklamasını aktifleştirebilir.
PageSpeed ​​kaydında siteniz 85 puan almalı ve 3 saniye içinde açılmalıdır.
Siteniz mobil uyumlu olmalıdır (yanıt veren veya mobil site).
Yorum geri bağlantılarını kullanmamalısınız.
En az forum profili geri dönüşümü kullanmanızı öneririz.
Geri alımı alımında aynı anahtar kelimeleri ve URL’yi her zaman kullanmamalısınız.
Sadece ilgili sitelerden geri almalısınız.
Site sanitasyonu durumunda hasar gören bağlantıları düzenli olarak analiz etmeli ve reddetmelisiniz.

Yerel SEO

Schema.org kodlarını kullanmanızı öneririz. http://schema-creator.org/
Oturaklı, Yelp, Google İşletme profilini kullanmanızı öneririz.
Her şehir için bir açılış sayfası oluşturulmalı ve sayfa başlığında adres bilgileri verilmelidir.
Şehirler ve ilçeler için H1, H2 etiketlerinin kullanılmasını sağlayın.
Sitenizde hizmet verdiğiniz bölgelerin telefon numaraları ve adresleri bulunmalıdır.
Alt sayfalar, sunduğunuz bölge, il ve ilçe için hazır bulunmalıdır. Her sayfada orijinal, kaliteli içerik bulunmalıdır.
Şirketinizi Google Rehber’e ekleyin.
Kaliteli yerel rehber sitelere ekleyin.
Google harita oluşturucuyu kullanarak Google Harita arama sonuçlarında yerinizi alın.
Sitenizi Yelp, BingPalace, YahooLocal gibi kaliteli yerel dizinlere kaydedin.
Adreslerini kartvizit sayfasına bir harita olarak ekleyin.
Bölgesel Google siparişinde listelenmesi için, o bölgede etkin bir adresinizin olması gerekir.
URL yapısını site.com/komin / hizmet / site / hizmet / web sitesi / site / hizmet /
Adres, telefon ve çalışma saatleri sitenin altında listelenmelidir.
Google+ profilinizde ve sayfanızda paylaştığınız paylaşımlar çok önemlidir.
Yerel SEO için Zengin snippet’i kullanmalısınız.
Alan adı whois bilgilerindeki adres ve iletişim bilgileri doğru girildiğinde daralma önemlidir.
Kalite geri bağlantıları için çalıştığınız şehirle ilgili yetkili yerel haber sitelerinden promosyon postaları alın.
Daha rekabetçi olmayan kelimelerin her biri için ayrı bir site açabilirsiniz.
İşletmeler için Google sitelerine kaydolun ve adreslerinizi doğrulayın. Böylece arama sonuçlarında gidebilirsiniz. https://business.google.com/

Mobil SEO Kriterleri

Mobil özel tasarım veya yanıt veren yapı kullanılmalıdır.
Görsel boyutlar optimize edilmelidir.
Direktifler veya kanonik tanımlar kontrol edilmelidir.
Masaüstü sürümüne geçiş seçeneği olmalıdır.
Search Console mobil tarama hataları kontrol edilmelidir.
Mobil sayfalar için özel bir xml site haritası oluşturulmalıdır.
Mobil site hızı optimize edilmelidir.
Telefon ve tablet görünümleri geliştirilmelidir.
Kalın parmaklar için kullanımı daha kolay hale getirmek için tasarım geliştirilmelidir.
Mobil site tasarımı, masaüstü tasarımıyla eşleşebilmelidir.
Flash kullanılmamalı, HTML5 tercih edilmelidir.
Açılır pencere, site hızı ve hemen çıkma oranını olumsuz olarak etkilemek için kullanılmamalıdır.
Gereksiz görüntüler kaldırılmalıdır.
Ziyaretçi verimliliği, mobil özel analiz kontrolleri yaparak ölçülmelidir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here