SEO Sözlüğü

0
41

SEO Sözlüğü sektöründeki herkesin SEO ile ilgilenen herkesin kullanabileceği SEO Sözlüğü hakkında bilmeniz gereken şartlar ve kısa açıklamalar hakkında konuştuk. Yeni başlayanlar veya SEO uzmanları bu sayfadaki şartları kesinlikle öğrenmelidir.

SEO Sözlüğü

Sayfa SEO: Sayfa tabanlı SEO yerinde SEO iştir. Bir SEO departmanı tasarım, kodlama yapısı, bağlantı, bir web sitesinin resmi gibi unsurların kullanım kalıplarını temel alır.

Kapalı sayfa SEO: Off site SEO çalışmaları. Dış kaynaklı bağlantılar arasında, sosyal medya kullanımı gibi sitenin dışında tanıtım ve paylaşım çalışmaları bulunmaktadır.

Google Caffeine: Google, belirli sıklıklarla algoritma düzenlemelerine gider. Bazen bu düzenlemeler kapsamlı olabilir. Kapsamlı düzenlemeler sonucunda ortaya çıkan yeni algoritmik değişiklik, Google tarafından adlandırılmıştır. Kafein, Google’ın son bilinen algoritmasıdır.

Pagerank: Google’ın kafein algoritması ile etkisini en aza indirdiği puanlama formu. Sitelerin bağlantı girdileri ve çıktılarına göre düzenlenen sıralamadır. Google sıralamasında bir etkisi olmayan PageRank sistemi, son gelişmelerle önemini kaybetti.

Trustrank: Google’ın çalışma uygulamalarının ve değerlendirmelerinin tam olarak bilinmediği ikinci bir puanlama sistemi. SEO üzerinde doğrudan bir etkisi olan Trustrank, sitelerin doğal yapıyla uyumlu olarak yaptığı tüm işler için verilen bir değerdir. Pagerank sistemine göre, kullanıcı müdahalesi sınırlıdır.

Web Yöneticisi: Site sahibine ve yöneticilere verilen ad. Ayrıca, sitelerin SEO çalışmalarından sorumlu olan Web Yöneticileri, günümüzün yenilenmesi ve SEO gelişiminde SEO uzmanları veya danışmanları olarak adlandırılanlara bu çalışmaları bıraktı.

Etki alanı: Site adresine verilen ad. Her bir site adresi 2 farklı bölümden oluşur. Alan adı ve alan adı uzantısı. SEOhocasi.com, “SEOhocasi” alan adı ve “.com” alan adı uzantısına sahiptir. Aynı alan adı ve uzantısı olan birden fazla alan yoktur. Aynı ada veya farklı isimlerle aynı uzantılara sahip farklı uzantılar satın almak mümkündür. Her etki alanı 1 yıl ve katlar halinde satın alınır. Bu nedenle, biten alanların kaydı uzatılmayabilir ve el değiştirebilir.

Hosting, metin, resim veya siteler tarafından barındırılan ve haftada 7 gün 24 saat erişilebilen diğer dosyalar da dahil olmak üzere, dünyanın herhangi bir yerinden erişilen bilgilere erişim sağlayan bir veri merkezidir. Bir sitenin varlığındaki iki temel faktör, alan adı ve barındırma.

Ana Dizin: Bu, barındırma sitenizdeki ana içerik dizinidir. Barındırma ile ilgili bilgilere erişmek için kullanılan ana merkezdir.

Bağlantı: Kullanıcıları çevrimiçi gezinmek ve farklı siteleri veya sayfaları ziyaret etmek için kullanılan bağlantılar. Tıklanabilir metinlerdir.

Link Farm: Link, yüzlerce ilişkisiz bağlantı ile bağlantı alanıyla Türkçe’ye tercüme edilen bir addır. Bu yapı ile siteleri bağlamak veya siteleri birbirine bağlamak, SEO açısından onaylanmamış bir durumdur.

Gelen Bağlantılar: Diğer sitelerden sitemize veya kıtadaki sayfalara bağlantılar. SEO’ların sayısı SEO açısından önemli olmakla birlikte, etkin kullanım sıralamasında daha belirleyici bir faktördür.

Geri Bağlantı: Gelen bağlantılarla yapılan tek fark, geri bağlantıların da sitenin kendisinde bulunan diğer sayfalara bağlantılar için kullanılabilmesidir. Geri bağlantı kontrolü için bilinen iki sistem vardır. Biri Google’dan, diğeri Yahoo’dan. Google’ın geri dönüşleri, geri bağlantı niteliğini yansıtan şekilde yansıtılıyor. Yahoo, her türlü bağlantıyı hesaba katarak listeler. Google’da odaklanan geri bağlantı sayısını öğrenmek için, link: SEOhocasi.com araması yapmanız gerekir. Yahoo site explorer siteexplorer.search.yahoo.com site adresini inlinks adıyla sorgulayarak Yahoo odaklı backlink numarasını öğrenebilirsiniz.

Giden Bağlantılar: Taraflar giden bağlantı olarak görünür. Türkçe ayrıca harici bir bağlantı veya bağlantı çıktısı olarak telaffuz edilir. Sitenin SEO’su için diğer sitelere verilen linklerin kalitesi ve benzerliği çok önemlidir.

Pay-Per-Click: İnternet reklamcılığında kullanılan tıklama başına ödeme sistemini tanımlamak için kullanılan bir terim. Ödeme, her tıklama için belirlenen oranlara göre yapılacaktır.

Arama Motoru Dostu: Bu kelime, hangi arama motoru dostu anlamına gelir, uygulanan teknikler SEO uyumluluğu anlamına gelir. Daha fazla bağlantı yapılarını hesaba katan terim aslında tüm SEO çalışmalarınızın arama motoruna uyarlanması için kullanılabilir.

Spam: Arama motorlarını aldatmak için yapılan tüm işlere verilen ad. Hedef, arama motoruyla odaklanmış, ziyaretçileri görmezden gelen yetkisiz bir çalışmadır. Bu spam aramaların arama motorları tarafından algılanmasının nihai sonucu, verilen ceza sistemini uygulayarak arama sonuçlarını geri koymak ya da tamamen silmektir. Arama motorlarının tanıyamadığı durumlar için, kullanıcılar tarafından üretilebilecek şikayet sayfaları tarafından manuel olarak incelenir.

Spider: Arama motoru botları için kullanılan farklı bir terimdir. Arama motoru örümcekleri olarak da telaffuz edilen bu botlar, sitelerden ve sayfalardan toplanan yeni verileri Google arama sonuçlarına yansıtmaktadır. Örümceklerin ziyaret sıklığı birçok değişkene bağlıdır. Bunlardan biri site güncelleme aralığı.

Hit: Ziyaret sayısını belirten kelime. Siteler, ziyaret sayısına göre günlük olarak karşılaştırılır. Günlük isabetler ve aylık isabetler olarak kullanılan ziyaret sayısı birçok farklı sayaç ile ölçülebilir. En yaygın olanları Google Analytics, Numerics ve çeşitli eklentilerdir.

Anında Hit: Anlık olarak ölçülen isabet sayısını temsil eder. Bunu aşağıdaki şekilde açıklayabiliriz, ölçüm yaptığımızda aynı anda ziyaretçilerin sayısı.

Benzersiz Hit: Farklı kullanıcıların sayıldığı ziyaret sayısıdır. Bir kişinin birden çok ziyaretini saymazsak, her bir farklı birey için bir karşılaşma sayılır.

Çoğul Hit: Ziyaretçilerin tekrar ziyaretlerinin hesaba katılması sayılır. Bir ziyaretçinin birden fazla ziyareti düşünülür.

Kırık Bağlantı: Kırık bağlantılar olarak adlandırılan ve açılmayan veya yanlış açılan bağlantıları. SEO açısından ortaya çıkabilecek spam olasılığı yüzünden bunu kullanmanız önerilmez. Eski türdeki bağlantılar, daha önce sitede kullanılan bağlantıların yapısını değiştirerek kırılmış olarak algılanabilir. Bu bağlantıların çeşitli çevrimiçi ve çevrimdışı araçları ile tanımlanması ve temizlenmesi gerekir.

Meta Tag: Siteyle ilgili çeşitli bilgilendirici etiketler var. Site açıklaması, arama terimleri, hedef anahtar kelimeler, coğrafi konumu, sahibi, yazar, site yazılımı ve sürümü arama motorlarına çok bilgi sağlar ve kolaylık sağlar. En spam parçaları kötüye kullanmaktan kaynaklanmaktadır. En yaygın meta etiketleri açıklama ve anahtar kelimeler meta etiketleridir.

Açıklama Meta Tag: Site hakkında veya sayfaların içerdiği bilgileri içeren kısa açıklama bölümü. Tanım meta etiketi, kullanıcının arama sonuçlarında göründüğünden sitenin seçiminde de büyük bir rol oynamaktadır. Gerçekçi ve doğru bilgi sağlayarak, kullanıcıların sitenizi ziyaret etmesini sağlayabilirsiniz. SEO açısından en önemli unsur, SEO’nun doğallığının hedefini gerçekleştirmek için her sayfada ayrı meta açıklama ve anahtar kelimeler kullanmaktır. Meta açıklama etiketi, 260 karakterden uzun olmamalıdır.

Anahtar Kelimeler Meta Tag: Sitenin veya sayfaların hedef kelimelerinin belirtildiği bölüm. Bu hedef kelimeler, sitenin içeriğiyle alakalı olmalıdır. Arama motorları bu kelimeleri göz önünde bulundurur ve sayfanın ziyaret etmeyi amaçladığı kelimelere göre değerlendirir. Yıllarca yeni SEO konseptinde benzersiz bir tasarıma sahip olan bu etiket, kötüye kullanım ve spam nedeniyle zamanla kayıp ve küçültülmüştür. Bu nedenle, sıralama üzerinde direkt bir etkisi yoktur.

Anahtar kelime: Anahtar kelime anlamına gelir. Bir sitenin anahtar kelimeleriyle olan uyumluluğu son derece önemlidir. Sitedeki anahtar kelimeler başlıktaki, metaldeki, alt etiketlerdeki ve başlıklardaki ve alınan linklerin bağlantı metinlerinde bulunmalıdır. Aynı zamanda, anahtar kelime varyantları SEO için çok önemlidir.

Anahtar kelime yoğunluğu: Anahtar kelime yoğunluğu. Çoğunlukla yerinde SEO için kullanılır. Sitedeki anahtar kelimelerin belirli oranlarda kullanılması gerekir. Bu oranlar anahtarlığın rekabet zorluğuna ve kullanılan parçaların yapısına göre değişir. Örneğin, sayfa başlığında% 20 – 30 arasında değişebilir, içeriğinde% 3-7 arasında kullanılması gerekir.

Filtre: Google’ın etik olmayan değerlere yönelik siteleri tanımladığı bir değerlendirme yöntemi. Google Ceza olarak da kullanılabilen filtre, hataları düzeltene kadar arama motorlarında sonuçları karantinaya alarak siteleri devre dışı bırakmaktır.

Sandbox: Google’ın cezalarından en büyüğü Sandbox da telafi etmek için en zor filtredir. SEO üzerinde hızlı ve yoğun bir çalışma nedeniyle, sanal alanlardan kurtulmak için yapılan hataları temizlemek gerekir. Daha yeni sitelerde görülen bu ceza, Google’ın dürüstlüğüne gösterdiği hassasiyeti göstermektedir.

Dizin: Arama motorlarında listeleme için kullanılan bir terimdir. İlk kez arama motorlarına başlamak, bir dizin almak; yeni sayfaları ve güncellemeleri tanımak, dizine eklenmek. Ancak, birçok kişi hatalı bir şekilde yeni site ziyaretleri için arama motoru botları kullanıyor. Arama motorları tarafından listelenen sayfa sayısı için dizin numarası web dünyasına yerleştirilir.

Google Bot: Google Örümcekler daha önce açıkladığımız programlardır. Bu çizmelerle, yeni içerik ve yeni siteler tanınır ve arama motoru sonuçlarına yansır.
Google Dolaşımı: Algoritma değişiklikleri veya belirli periyotlarda gerçekleşen denemeler, sırayla toplam veya kısmi değişiklikler meydana getirir. Arama motoru sonuçlarındaki bu değişikliklere Google Dalgalanmaları veya Google Dansı denir.

Link Değişimi: Sitelerin SEO’ya katkıda bulunmak için birbirlerine kabul ederek karşılıklı olarak birbirine bağlı olduğu söylenir. Bir kişi, bir sitedeki B sitesine bir bağlantı verir ve bir kişi B, bir siteden bir siteye A bağlantısı verir. Kısaca, bağlantı değişimi, farklı kişilerin sitelerini birbirine bağlaması anlamına gelir. Bağlantı değişimi, karşılıklı veya çapraz bağlantı değişimi olarak ikiye bölünmüştür.
Karşılıklı Bağlantı Değişimi: İki site birbirine bağlanır. Bir site, B sitesine ve B sitesi sitesine bağlantılar içerir. Arama motorları tarafından tanınabileceği için bu SEO açısından çok sınırlıdır. Bununla birlikte, düzinelerce aynı şeyle bağlantı değişimi bu durumu anlamayı zorlaştırıyor ve bir miktar fayda sağlıyor. Tabii ki, değiştirilen siteler arasındaki içerik ve kalite benzerliği de önemli bir konudur.

Çapraz bağlantı: İki kişinin farklı sörf sitelerinde bağlantı alışverişinde bulunduğu bir süreç. Bu durumda, birisi B sitesinde SEO çalışması yapmak istediğiniz siteye bir bağlantı elde etmek için size bir bağlantı verir ve diğer kişi aynı şekilde site D’den siteye C bağlantı verir. Bu durumda, B sitesini C sitesine, D sitesine link verin. Bağlantı alışverişlerinde en etkili teknik.

Alt Etiket: Arama motorları resim içeriğini göremez; bu nedenle, içeriğe dayalı olarak aramayla ilgili resim sonuçlarını değerlendiremezler. Bu durumda alt etiket, yani resim açıklama etiketi devreye eklenir. Alt etiket, resimlerin tasvir edildiği arama motorlarına açıklanan açıklama metinleridir. Arama motorları bu açıklamaları dikkate alarak siparişi belirler. Ayrıca, resim arama motorlarında dikkate alınan alt etiketleri sıralamada çok önemlidir. Alt etiketlerdeki anahtar kelimeleri eklemek SEO için gereklidir.

Gizli Metin: Gizli metin anlamı etik olmayan bir yöntemdir. Anahtar cümleler gizli metinlerle yoğun miktarda bulunur. Direk tarafından görülemezler ancak arama motoru botlarıyla görüntülenebilirler. Fark edildiğinde, siteler filtrelendi ve cezalandırıldı.

Robots.txt: Bunlar, sitedeki arama motorları botlarının erişim özelliklerini ayarlayan dosyalardır. Sitenin ana dizininde bulunur ve adı değişmez. Robots.txt, botların siteye erişebileceği veya siteye erişimi kısıtlayabileceği alanları belirtir. Örneğin, sitenin gizli bölümlerinin yönetici giriş sayfalarının arama motoru sonuçlarında olmasını istemiyorsanız, robots.txt bunu sınırlayabilir.

Site Haritası: Bir site haritası, bir sitenin tüm sayfalarının belirli bir şemayla listelendiği bir yapıdır. Çoğunlukla xml biçiminde kullanılması önerilir. Site haritasında SEO’nun önemi belirlenir ve arama motoru botlarının hangi sayfaya önem vermesi gerektiğini belirlemek için güncelleme aralığı belirlenir.

Dofollow: Bağlantı yapısında bulunan bir biçim. Bu biçim, PageRank algoritmasına dahil edilir ve bu takip edilen bağlantıların PageRank hesaplamasına dahil edilmesini sağlar. Dofollow’un kullanımı, nofollow bağlantıları ekleyerek mümkündür. Nofollow kullanmayan tüm bağlantılar dofollow yapısında kabul edilir.

Nofollow: Bağlantıların PageRank algoritmalarına katılmasını engeller. Sitenizin PageRank değerinden yararlanmak ve değer elde etmek mümkün değildir. Google sıralamasında, hiçbir dava olmadığında, nofollow’daki bağlantıları dofollow ile birlikte kullanmanız önerilir. Örneğin, sitenize yapılan yorumlarla site sahiplerine bağlantılar ekleyebiliyorsanız, bu siteleri tanımadığınızı ve bu nedenle kalitesini kefil edebilmek için Google tarafından nofollow olarak gösterilmesi gerektiğini belirtti. Bu, Google PageRank algoritmasının algoritmayı daha güvenilir hale getirmeyi amaçladığı anlamına geliyordu, ancak Google kafein sistemi ile etkisini kaybetmiş PageRank, nofollow biçiminin önemini kaybetmesine neden oldu.

Gizleme: Sitenize gelen ziyaretçinin düzenli bir ziyaretçi veya bir arama motoru botu olduğunun farkına varıldıktan sonra farklı sayfalara yönlendirerek arama motorlarına uyarlanmış özel içerik sağlamanın bir yöntemi. Etik dışı bazlara dayanan bu yöntem, yapılabilecek bildirimlerde elle değerlendirilir ve gerekli ceza uygulanır. Bunun gibi arama motorları gibi aldatıcı yöntemler yalnızca geçici amaçlar içindir. Bundan sonra hiçbir ceza ile cezalandırılamaz.

İçerik: İçerik anlamına gelen bu sözcük, sitedeki metinler için kullanılır. İçerik kapsamlı ve benzersiz olması SEO açısından en önemli konulardan biridir.

Dinamik İçerik: Dinamik ve değişken içerik. İçerik güncellemesi dinamik içerik olarak da adlandırılabilir, aksi takdirde diğer öğelere bağlıdır ve dolaylı olarak değişir. Dinamik içerik genellikle dinamik kodlama ile mümkündür. Php ve asp türü kodlamaları bunlara en iyi örnektir. Html kodlama türü statik içerik olarak bilinir.

İçerik Yineleme: Bir kopya içerik anlamına gelir. Aynı içeriği aynı sitenin birden çok sayfasında kullanma veya aynı içeriğe sahip olan farklı sitelerde, yinelenen içerik olarak kabul edilir ve SEO açısından düşük kalite nedeniyle SEO açısından çok önemsizdir. Bununla birlikte, kopya içeriğinizin ilk üreticisi bu konuda olağanüstüdür ve SEO açısından değer kaybetmez.

Google Araç Çubuğu: Çeşitli tarayıcılarda eklentiler veya yazılımlarla birlikte gelen bir Google araç çubuğu. Google araç çubuğu, kullanıcıların ziyaret ettiği sayfaları görür ve bunları arama motorunun geliştirilmesi için veri olarak kullanır. Ayrıca, ziyaret edilen sitelerdeki çeşitli verileri listeler. Ek sorgulara gerek kalmaksızın, pagerank, geri bağlantı ve dizin numarası gibi değerleri öğrenebilirsiniz.

Başlık Etiketleri: Yazıda kullanılması gereken başlık etiketleri. Başlık başlıkları ve altyazıları içerir. Kullanımı için belirleyici bir SEO kriteridir. Hiyerarşik olarak <h1> <h2> olarak kullanılırlar. Kullanımların sayısı azaldığında önem artar. Sayı büyüdükçe altyazı olarak nitelendirilir. Başlıkta kullanılan kelimeler SEO açısından yararlı olduğu için, anahtar kelimelerinizi uygun yapıda kullanmak faydalı olacaktır. Başlığın kullanım detayları ve örnekleri, site içinde ayrıntılı olarak açıklanacaktır.

Çerez: Web siteleri tarafından bilgisayarınızda bırakılan bir metin dosyası. Bu metin dosyası ziyaretçiler hakkında bilgi içermektedir ve ziyaretçileri tanımak ve çeşitli işlemleri bu yönden daha pratik bir şekilde gerçekleştirmek için her siteyi ziyaret ederken bu bilgileri kullanmaktadır. Her sunucu sadece oluşturduğu metin dosyasına erişebilir.
Paletli: Arama motoru botlarına kullanılan başka bir terim. Bunlar, siteleri dolaşan ve verileri arama motoru dizinine kaydeden programlardır.

CSS: Basamaklı Stil Sayfaları. Bir sitenin görsel kodlama yapısıdır. Css ile web sitelerinin görsel yapısı daha pratik ve etkili bir şekilde düzenlenebilir. Dış CSS kaynağından stil kodlamaları çağırmak SEO açısından oldukça etkilidir. Aynı zamanda, kullanılan CSS dosyası mümkün olduğunca az kullanılmalıdır ve istisna yoksa bir tane kullanılmalıdır.

JS: JavaScript kodlaması için siteyle ilgili çeşitli işlevsel görevlerin yürütülmesi için gerekli olan kısaltmasıdır. Sekmeler, galeriler, resim önizleme gibi görsel özellikler başta olmak üzere kodlama dilinin kolay uygulanmasına olanak tanır. SEO açısından, harici bir JavaScript dosyasında ve daha azında kullanılması gerekir.

Kapı Sayfası: Daha önce açıkladığımız gizleme ile birlikte kullanılır. Gizleme, ziyaretçileri ve arama motorlarını tanıyan farklı bir sayfa yönlendirme tekniğidir. Kapı Sayfası, bu iki farklı ziyaret için farklı sayfalar oluşturma tekniğidir. Ana içerik sayfası düzenli görüntüleme için oluşturuldu Bu sayfa, SEO için optimize edilmemiş düşük kaliteli bir sayfadır. Arama motorları için daha fazla anahtar kelime yoğunluğu.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here