Site Dışı SEO Nedir, Nasıl Yapılır?

Rakip web sitelerinden referans link sahibi olmanız çok daha faydalıdır!

0
54
Site Dışı SEO Nedir, Nasıl Yapılır?
Site Dışı SEO Nedir, Nasıl Yapılır?

Site Dışı SEO Nedir?

Site Dışı SEO Nedir?” sorusuna anlamlı bir cevap için hazırlamış olduğumuz bu makaleyi dikkatlice kur ve uygularsanız ciddi oranlarda yükseliş sağlarsınız. Web dünyasın da ise otorite olabilme fırsatını hızlıca yakalıya bilirsiniz. Site Dışı SEO, Web sitenize diğer kaliteli Haber, Blog, vs sitelerden alınan her türlü referans link bağlantısıdır. SEO Hizmeti veya Paketlerinde “Backlink” olarak da bilinmektedir. Site Dışı SEO çalışmaları yapılırken aynı şekilde “Kaliteli ve Özgün” içerik durumuna dikkat edilip özen gösterilmelidir.

Aksine ÇÖP siteler üzerinde çalışmalar yapılır ise hiç bir fayda alınamaz ve kalıcı zararlar ile karşılaşa bilirsiniz. SEO çalışmaların da Tanıtım Yazıları, Backlink çalışmalarının yanı sıra paravan Bloglar ile özellikle Rakip Referans Link sahibi olmanız çok daha faydalı olacaktır. Sosyal Medya üzerinden organik bir ağ ile hedef kitlenize sesleniş platformu oluşturulmalıdır. Şunu da unutmayalım ki Google başta olmak üzere tüm arama motorları ziyaretçilerin tamamına güncel ve doğru bilgilerin kendisini sunmayı hedefler. Bu durumda çalışmalarınızın tamamı sektörünüze ait “Özgün  ve Doğal” tanıtım yazılarından olmalıdır.

Sektörünüze ait web sitelerinden referans link almanız her hangi bir Backlink kalitesinden çok daha faydalı olup hedef kelimelerinizde hızla yükselmenize neden olabilir. Site İçi SEO çalışmalarınızı kendinizce tamamlandığından emin olduktan sonra. Site Dışı SEO kriterlerine uygun çalışmaları sürdürmeye başlamanız çok daha fazla aktif trafik almanızı sağlayacaktır. Ayrıca SEO çalışmalarının genel olarak Site Dışı SEO ile web sitenize dışarıdan alacağınız Backlink veya tanıtım yazılarıyla ibaret olmadığının da belirtmem de faydası olacaktır.

Site Dışı SEO çalışmalarının web dünyasında tanıtma ve reklamının yapılması yöntemlerin de ciddi durumda etki edeceğinin yeterli olduğunun da altını çizmek isterim. Tüm SEO çalışmalarının aktif olarak arama motorlarındaki web sitenizin sıralama durumu doğrudan Backlink ile kıyaslanıyor da diyebiliriz. Sıralamada yükselme kriterlerinin en önemli maddelerinden bir tanesi Site Dışı SEO ile Backlink sahibi olmaktır.

Blacklink yani referans link çalışmaları yaparken ilk olarak Alt Sayfalarınızı, Kategoriler ve Blog Yazılarınızı beslemeniz Google tarafından doğal ve organik algılanacaktır. Sosyal Medya üzerinde ve sitenizde aktif olarak güncellenen Blog Yazılarınızın paylaşımını yaparak hızlı indexte olmanıza yardımcı olacaktır. Bu bahsettiklerimiz ile sınırlı olmayan Site Dışı SEO kriterlerini madde halinde aşağıda bulabilirsiniz.

Başlıca bahsettiğimiz ipuçları ile yüksele bilir ve bu sayede web sitenizin hareketliliğini hızlıca aktif hale getirebilirsiniz.Şayet tüm SEO Uzmanlarının eğitimlerin de geçen Organik kelimesinin bu çalışmalarında özen gösterilmelidir. Arama motorları, abartı bir çalışmayı gözden kaçırmadan, zararlı yaptırımlar ile web sitenize kalıcı zararlar verebilir. Tüm bu çalışmaların sonrasında ise arama motorlarının tamamı web sitenize verilen bağlantılar üzerinden değerlendirmeler yaparak daha ön sıralara taşınmasına yardımcı olacaktır.

Site Dışı SEO Nasıl Yapılır?

Site Dışı SEO Nasıl Yapılır?” SEO çalışmalarında acemi veya kendine profesyonel gözüyle bakan kişilerin sorularından bir tanesi, “Kaç Adet Backlink Alırsam Web Sitem Yükselir” vs sorulardan oluşan ve saçma sapan dönüşleri olan uzman kişilerin cevapları canımı çok sıkmaktadır açıkçası. Hiç duymadığınız bir konu ise arama motorlarında SEO çalışmaları yapmak emek, süre ve çaba gerektirir. SEO çalışması yapılırken tarih ve zaman belirten kişilerin kendisinden uzak durmanız faydanıza olacaktır.

Abartılarak gerçekleştirilen SEO çalışmalarından kesinlikle uzun soluklu verim alamazsınız. Ciddi proje veya işletmeniz üzerine SEO hizmetlerinden yararlanma adına bir beklentiniz var ise. Sözleşme imzalaya bileceğiniz bir uzmanın referansları ve geçmişini iyi bir şekilde incelemeniz gerekmektedir. Şayet sizlere olumlu dönüşler yapamayan ve uzman olarak kendisini tanıtan kişiden hızla uzaklaşın. Tavsiyem ise kurumsal bir firma tercihi ve karşınızda irtibat kurabileceğiniz kişilerden hizmet almanız olumlu sonuçlar doğuracaktır.

SEO kesinlikle bir iki kriter ile tamamlanan çalışma olmayacağını ve zamana söz konusu edilmeyeceği hakkında öğrenmeniz gereken bilgileri uzmanlar belirtecektir. Hizmet söz konusu sürecinde başarılı ve doğru etkiyi bulmak adına her iki yönteme düzenli ve strateji üzerine ihtiyacınız olduğununda altını çizmek istiyorum. Site İçi SEO olmadan DIŞ SEO açıkçası ikisi olmadan SEO çalışmalarını sürdürmüş olmazsınız. Şayet çok etkili bir Site Dışı SEO çalışması yapmak istiyorsanız kesinlikle optimizasyon kelimesini yerine getirmek için basit kaynaklardan uzak durmalısınız.

Bunların yerine daha Kaliteli, Otorite sitelerden bağlantı almanız ve sizlere referans olmasının ardından hızlı bir şekilde faydasını gösterecektir. Blog yazılarınızın ve özgün olmasına dikkat etmeniz web sitenizi başarıya götürecektir. Örneğin bir ziyaretçi paylaşmış olduğunuz yazıyı veya içerikleri, kendi sitelerin de paylaşır ve kaynak olarak web sitenizi belirtir ise bu durum arama motorları tarafından siteniz hakkında hızlıca kaliteli bilgilerin olduğu izlenimini verecektir.

Google geçmişte oldu gibi hala bu kara düzeni devam ettiren uzmanlar beni güldürmekte. Algoritmaların güncellemeleri her zaman kitlesel ziyaretçi önemini taşımaktadır. Geçmiş zamanda ne kadar Backlink o kadar başarı anlayışının yerle yeksan olduğunu belirmek isterim. Şayet Google bu kriteri değiştirerek yerine Nitelikli, Doğal ve Organik çalışma yapılmış Backlink sahibi olan sitelere değer vermeye başladı.

Bu durumu göz önünde bulundurarak sürdürülen ve devamlılığı olan çalışmalar çok daha yararlı olacaktır. Sosyal Medyayı kullanın ve elinizden geldiğince aktif şekilde güncel kalmasını ihmal etmemeye çalışın. Bu sayede web sitenizin güncellenen Sayfa veya yeni eklediğiniz yazılarınız da hızlıca arama motorların da indexte olmayı başaracaktır.

En kaliteli Backlink olarak bilinen ve yıllarca bu otorite sahipliğini devam ettiren DMOZ dizin sitesine kayıt olmak zordur. Fakat değerinin bir hayli fazla olduğunu anlamak zor değil açıkçası. Dmoz üzerinden sektörünüze ait başlıklar altında kayıt olmayı başardığınızı düşünürsek hedef kelimelerinizde bir hayli yükselme fırsatı elde edebilirsiniz. Aksine kaliteli Türkçe dizinlerde mevcut olup kesinlikle kayıt olmayı ihmal etmemeniz gerekir. Türkçe dizin ve DMOZ gibi sitelerde listelenen web siteleri TrustRank değeri arttırabilir.

Site Dışı SEO ve Optimizasyon Kriterlerinin Bazıları;

  • Özgün ve Doğal içerik ile Tanıtım Yazısı hazırlanmalıdır.
  • Otorite sitelerden Referans Link alınmalıdır.
  • Aynı IP üzerindeki Hosting veya Sunuculardan Backlink sağlanmamalıdır.
  • Tanıtımlarınız üzerindeki Link Çıkışları iki adeti geçmemelidir.
  • Otomatikleşmiş çalışmalardan uzak durulmalıdır.
  • Sosyal Medya güncel ve aktif kullanılmalıdır. vsvs.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here