Site İçi SEO Nedir, Nasıl Yapılır?

Site İçi SEO, Çalışmalarınızı doğru yapmanız durumunda sıralamanızı Hızla Yükseltir.

0
59
Site İçi SEO
Site İçi SEO

Site İçi SEO Nedir?

Site İçi SEO Nedir başlıklı makalemizde sizlere detaylandırarak teknik kelimeler kullanmadan anlamanız acısından önem vererek değinicem. Site İçi SEO kriterlerine uygun, düzenli ve doğru çalışmalar yapıldığı taktirde fayda düzeyi o denli artacaktır. Diğer SEO çalışmalarınızda ise yararlı olacağı izleniminin farkına varacaksınızdır. Site İçi SEO web sitenizin, yazılım ve tasarıma ait bütün alanları içerir. Önemli kısımlardan bir tanesi de SEO uyumlu özgün içerik barındıran sayfa ve bloglarda ki yazılarınız dır. Site İçi SEO çalışmalarına başlamadan önce Sektör, Anahtar Kelime ve Potansiyeli müşteri kitleniz vb belirlenerek web sitenizin üzerinde geniş bir analiz üzerinden sonra devam ettirilmelidir. Belirtmiş olduğum bu maddeler Arama motorlarının web sitenizi doğru ve kolay bir şekilde taramasını ayrıca hedef kitlenize sunmaya yardımcı olur.

Site İçi SEO, Google başta olmak üzere algoritma güncellemeleri ile birlikte daha da önemli bir hale gelmiştir. Bu sebeple ziyaretçilere en doğru bilgiye ulaştırmak adına arama motorları tarafından kriter haline getirilmiştir. SEO Analiz araçlarını kullanarak eksiklerinizi listeleyerek tamamlayabilir ve Google tarafından değer ve önem kazanmaya başlayabilirsiniz. SEO genel olarak 2 madde den oluşmaktadır, İngilizce olarak “On page SEO” ve “Off page SEO” yani, Türkçesi ile Site İçi SEO ve Site Dışı SEO olarak ayrılır. Kısacası Site içi SEO (Kod, Tasarım, Meta Taglar, İmage taglar, İçerik, Keyword density, ve Kullanıcı Deneyimi vs.) yapılan tüm optimizasyon teknik ve çalışmaları kapsamaktadır. Site İçi SEO kadar önemli olan bir madde ise Site Dışı SEO dur. Bu sebeple bir sonraki içeriğimiz de ulaşabileceğiniz makalemiz de detaylandırıp anlatmaya çalıştık, Çalışma yapılan sitenin dışında tüm çalışmaları içermekte. Örnek vermek gerekirse, (Backlink, Rakip Backlink, Tanıtım yazısı vs.) çalışmaları kapsar.

Yaygın olarak yapılan sadece bir hatadan bahsetmek istiyorum. Bu durum da ise bir çok gördüğüm hataları dile getirmek istiyorum şayet ilerde ki dönemlerde bunlara da değinicem. Çünkü genel olarak Site İçi SEO diye yapılan çalışmaların neredeyse %70 civarında hatalı çalışmalar mevcut ve hala bu hatalara aktif şekilde devam edilmekte. Web sitenizi belirlemiş olduğunuz Anahtar kelimeler ile doldurmak ve blog veya sayfanızdaki içeriği Keywordler ile boğmak çok fazla yapılan SEO Hatalarından bir tanesidir.

İPUCU; Web sitenizin hedef anahtar kelime veya lerle ilgisini Anasayfa dan sağlamaya çalışmak ve bunu ısrarlı şekilde devam ettirmek, Google tarafında spam içerik cezası ile sonuçlanarak kalıcı olabilir.

Özellikle sayfalarınızı oluştururken tam olarak neyi anlatmak istediğinizin kararına varın. Anahtar kelimeleriniz ile boğmak yerine maksimum 2 defa kelime bulundurun önemli bir şekilde bu çalışmalarınıza özen gösterin. Hazırlanan sayfayı inceleyin ve takip edin ziyaretçileri hangi arama motoru ve belirlenen anahtar kelimeler ile ulaştığını gözetleyerek, olumlu sonuçlar aldı iseniz doğru çalışamalar yaptığınız anlamına gelmektedir.

Site İçi SEO Nasıl Yapılır?

Site İçi SEO kuralları ve kriterleri içersin de genel olarak dikkat edilen ayrıca Google tarafından önemli olan belli başlı kuralların olması kaliteli bilgi ve sonuç söz konusudur. Bu kurallar içersin de en çok üzerinde durulan H etiketleridir. Site içi bağlantıları ve Site dışı bağlantıların hiyerarşik yapısı çok önemlidir. Olmakla beraber (HTML, PHP, ASP vb) kodlama türlerine göre farklılık göstermektedir. Fakat kod bilginiz yok ise direkt olarak WordPress tabanlı bir web sitesi sahibi olmanız yararınıza ve hızlı sonuçlar alabilirsiniz. Yanı sıra Site içi SEO ve Site dışı SEO çalışmalarında işinizi kolaylaştıracaktır.

Site İçi SEO Optimizasyonu çalışmalarınızı sadece arama motorları zorladığı için yaptığınızı düşünürsek ve ziyaretçi kitlenizi önemsemez iseniz bu durum size yarardan ziyade çok fazla zarar verebilir. Kullanıcıların web sitenizde bulmak istediği bilgiye rahat bir şekilde ulaşmasını sağlaya biliyorsanız ve içerikleriniz özgün ise sitede geçirilen süreyi de arttırdığınız anlamına gelmektedir. Ayrıca şunu da belirtmek isterim ki insanlara yararlı bilgiler vermeye gayret edin. Sonuçta bilgi ve sonuç bulma adına sitenizi ziyaret eden insanların vaktini çalmak yerine akılda kalıcı olmayı tercih etmeniz yararınıza olacaktır. Bu durum ise ziyaretçileri web sitenizde ne kadar uzun süre vakit geçirir ise önem ve değeriniz Google’da normal olarak artarak otorite bir web sitesi sahibi olabilirsiniz. Ziyaretçiler için hazırlanmış sektörünüze ait eğitim makaleleri, videolar, benzer içerik önerileri ile ziyaretçiyi mutlu ayrıca kalıcı olmasını sağlayabilirsiniz.

Web tasarım ve kodlama biçiminiz kesinlikle çok iyi olmalı ve navigasyon düzeyi kötü olan bir site kullanabilirlik kriterlerinde sınıfta kalacağı anlamına gelmektedir. Ayrıca doğal olarak ziyaretçiler web sitenizi terk etmesine sebep olacaktır. Sade, flat renkler ve anlaşılır tasarımlar ziyaretçinin farklı bilgileri alması için sayfanızı gezmesini sağlayacak ve doğal olarak sayfa görüntülenme sayılarınızı da arttıracaktır.

Müşteri veya Ziyaretçiler Hızlı Web Sitelerini Sever !

Web sitenizi ziyaret eden kitleniz yavaş ve hızlı sonuçlar vermeyen web sitelerini kesinlikle hoşlanmaz. Ayrıca ortalama olarak 3 saniye içersin de genel bir duruma göre terk ederler. Web sitenizin iyi bir sunucu veya hosting üzerinde barındırılması bu süreyi kısaltabilir ve hızlı web sitesi sahibi olabilirsiniz. Kısacası ziyaretçi sayfa geçişlerinde uzun süre bekliyor ise bu onlar için sorun olacak ve sıkılıp çıkmasına neden olacaktır.

Site İçi SEO ve Optimizasyon Kriterleri

Anahtar Kelimeler İçin Özel Sayfa Oluşturulmalı.
Özel Sayfada İlgili Anahtar Kelime Başlığında ve Meta Description’ında Olmalıdır.
Tüm Sayfada Kesinlikle H1, H2, H3 ve H4 Etiketleri Kullanılmalıdır.
H1, H2 ve H3 gibi farklı yapıda Başlıklar Özel Sayfanızda Bulunmalıdır.
H Etiketleri Hiyerarşik Yapıya Göre Kullanılmalıdır.
Bütün Sayfaların Başlıkları 70 Karakteri Geçmemelidir.
Sayfalarınızın Tamamında Meta Description 160 Karakteri Geçmemelidir.
Site İçi Link İnşaası Yapılmalıdır.
Doğru Meta Description ve Keywords Seçimi Yapılmalıdır.
Kalıcı Bağlantı URL Yapısı Oluşturulmalıdır. vsvs

Detaylı bir liste için yorumdan ulaşabilirsiniz.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here