Site İçi SEO Nedir, Nasıl Yapılır?

Site İçi SEO, Çalışmalarınızda doğru bir yöntem, sitenizi üst sıralara çıkarmanıza yardımcı olacaktır.

0
82
Site İçi SEO Nedir, Nasıl Yapılır?
Site İçi SEO Nedir, Nasıl Yapılır?

Site İçi SEO Nedir?

Site içi SEO Nedir” başlıklı makalemiz de sizlere SEO kavramına ilişkin teknik kelimeler kullanmadan detaylıca anlatacağım. SEO Kriterlerine uygun bir çalışma prensibi belirlemek, SEO Çalışmalarının sizin için faydasını arttıracak etmenler arasında yer almaktadır. Site içi SEO Kavramı, web sitenizin tasarım ve yazılım alanlarını doğrudan tümünü etkilemektedir. SEO da başarı sağlamak için sitenizde kullanacağınız metinleri özgün ve doğal seçmeniz gerekmektedir.

Doğru ve zamanında bir analiz ile, Anahtar kelime belirleme ve hedef kitlenizi seçmeniz sizi hızla başarıya götürecektir. Belirtmiş olduğum bu maddeler Arama motorlarının web sitenizi doğru ve kolay bir şekilde taramasına ayrıca hedef kitlenizi bulmaya yardımcı olacaktır.

Google ve diğer arama motorları algoritma güncellemeleri ile birlikte arama yapan kişiler tarafından daha da önemli bir hal almıştır. Bu sebeple ziyaretçilere en doğru bilgiye ulaştırmak adına arama motorları tarafından Site İçi SEO önemli bir kriter haline getirilmiştir. SEO Analiz araçlarımızı kullanarak web sitenizde bulunan eksiklerinizi listeleyerek tamamlaya bilirsiniz. Kriterler sağlandığında Google tarafından sitenizin değeri yükseltilir ve hızlıca önem kazanmaya başlar.

SEO temel olarak iki maddenin kendisinden oluşmaktadır. İngilizce telaffuzu “ON PAGE SEO” ve “OFF PAGE SEO” yani, Türkçesi ile “Site İçi SEO” ve “Site Dışı SEO” olarak ayrılır. Kısaca Site İçi SEO (Meta Başlık, Meta Açıklama, Sayfa URL Yapısı, Alan Adı Yaşı, Resim Alt Etiketleri, Site Haritası, Robots, Sayfa Hızı, Keyword Density ve Kullanıcı Deneyimi vs.) bir çok yapılan tüm optimizasyon teknik ve çalışmalarının tümü kapsamaktadır.

Site İçi SEO kadar önemli olan bir maddenin kendisi de Site Dışı SEO dur. Site Dışı SEO makalesini bir sonraki içeriğimiz de bulabilirsiniz. Makalemiz ile detaylandırıp anlatmaya çalıştık. Çalışma yapılan sitenin dışında bulunan bütün süreci ve işlemleri içermektedir. Örnek vermek gerekirse, (Backlink, Rakip Backlink ve Tanıtım Yazısı vs.) çalışmalarını kapsar.

Genel olarak gerçekleşen bir hatanın kendisinden bahsetmek istiyorum. Site İçi SEO çalışması diye yapılan işlemlerin neredeyse %70’in de hatalı çalışmalar mevcut ve bu hatalara aşikar şekilde devam edilmekte. Web siteniz için belirlenmiş olan Anahtar kelimeler ile doldurmak hiç bir fayda sağlamaz. Blog veya Sayfalardaki içeriği Keywordler ile boğmak devam eden SEO hatalarından bir tanesidir.

İPUCU; Web siteniz için belirlenen hedef anahtar kelimelerle ilgisini Ana Sayfa üzerinden sağlamaya çalışmak ve bunu ısrarlı şekilde devam ettirmek, Google tarafından spam içerik cezası ile sonuçlanarak kalıcı olabilir.

Web sitenizde Yazı veya Sayfalarınızı oluştururken tam olarak neyi anlatmak istediğinizin kararına varın. Anahtar kelimeleriniz ile boğmak yerine maksimum üç adet hedef kelime bulundurun. Önemli bir şekilde “Özgün ve Doğal” olmasına özen gösterin. Hazırlanan Sayfa ve Blog yazılarınızı inceleyerek takip edin. Ziyaretçileri hangi arama motoru ve belirlenen anahtar kelimeler ile ulaştığını gözlemleyerek, beklentileriniz üzerine olumlu sonuçlar aldıysanız doğru çalışmaların kendisini yaptığınız anlamına gelmektedir.

Site İçi SEO Nasıl Yapılır?

Site İçi SEO kuralları ve kriterleri içersin de hatalara dikkat edilmelidir. Google ve diğer arama motorları tarafından önemli kılınan belli başlı kriterlerin olması kaliteli bilgi ve sonuç söz konusudur. Bu kuralların içersin de en çokta üzerinde durulan “H” etiketidir. Site İçi SEO da “H” etiketlerinin hiyerarşik yapısı da çok önemlidir. Site İçi SEO Optimizasyonu ile beraberinde (HTML, PHP, ASP, vb.) kodlama türlerine göre değişiklilik göstermektedir. Fakat kod bilginiz yok ise direkt olarak hazır CMS olan WordPress tabanlı bir web sitesi sahibi olmanız yararınıza olacaktır. Sıfırdan bir web sitesi sahibi olmak yerine WordPress kullanmak sizlere zaman kazandırabilir. WordPress “Site İçi SEO” ve “Site Dışı SEO” çalışmalarınız da işinizi çok daha kolaylaştıracaktır.

Site içi SEO Optimizasyonu çalışmalarınızı sadece arama motorları zorunlu kıldığı için yapmayı planlamayın. Ziyaretçi kitlenize önem vermezseniz bu durum size yarardan ziyade geri dönüşü zor olan zararlar verebilir. Ziyaretçilerin web sitenizde ulaşmak istediği bilginin kendisine kolay bir şekilde ulaşmasını sağlayın. İçerikleriniz ve materyaller özgün ise web sitenizde geçirilen süreyi de uzattığınız anlamına gelmektedir. Ayrıca şunu da belirtmek isterim ki insanlara yararlı ve özgün bilgiler vermek için dürüst olun. Sonuç olarak bilgi bula bilme adına web sitenizi ziyaret eden insanların vaktini çalmak yerine akılda kalıcı olmayı tercih etmeniz çok daha yararı olacaktır.

Bu sebeple ziyaretçileri web sitenizde uzun süreli vakit geçirmesini ve kalıcı olmasını sağlayınız. Böylece önem ve değeriniz Google tarafından normal şekilde artacak otorite bir web sitesi sahibi olabileceksiniz. Ziyaretçiler için hazırlanmış sektörünüze ait Eğitim Makaleleri, Videolar, Benzer İçerik önerileri ile ziyaretçileri mutlu ve kalıcı olmasını sağlaya bilirsiniz.

Web tasarım ve kodlama yapısı kesinlikle çok iyi ve stabil olmalıdır. Navigasyon yani menü kullanımı kötü olan bir site kullanıcı deneyimi kriterlerin de sınıfta kalacağı anlamına gelmektedir. Ayrıca doğal olarak ziyaretçiler web sitenizi terk etmesine sebep olacaktır. Sade, Flat renkler ve anlaşılır tasarımlar ile ziyaretçinin farklı bilgiler alması için web siteniz de gezinmesini sağlayacaktır. Doğal olarak web sitenizin görüntülenme sayıları da haliyle artacaktır.

Müşteri veya Ziyaretçiler hızlı web sitelerinden hoşlanır.

Web sitenizi ziyaret eden müşteri kitleniz yavaş ve hızlı sonuçlar veremeyen bir web sitesinden kesinlikle hoşlanmaz. Ayrıca ortalama olarak bir ziyaretçi üç saniye içersin de açılmayan web sitesini genel bir analize göre terk eder. Web sitenizin iyi bir Sunucu veya SEO Hosting üzerinde barındırılması bu süreyi kısaltabilir ve hızlı bir web sitesi sahibi olabilirsiniz. Kısacası ziyaretçi sayfa geçişlerinde uzun bir süre bekliyor ise bu onlar için sorun olacak ve sıkılıp siteyi terk etmelerine neden olacaktır.

Site İçi SEO ve Optimizasyon Kriterlerinin Bazıları;

  • Anahtar kelimeler için özel Sayfa ve Yazılar oluşturulmalıdır.
  • Özel sayfada ilgili Anahtar Kelime başlığında ve Meta Description’da olmalıdır.
  • Tüm sayfa ve yazılarda kesinlikle “H1, H2, H3, H4” etiketleri kullanılmalıdır.
  • H1, H2, H3, ve H4” gibi farklı yapıda başlıklar özel sayfanızda bulunmalıdır.
  • H” Etiketleri hiyerarşik yapıya göre sıralanarak kullanılmalıdır.
  • Bütün sayfaların başlıkları 70 karakteri geçmemelidir.
  • Sayfalarınızın tamamın da Meta Description 160 karakteri geçmemelidir.
  • Site İçi Link inşaası yapılmalıdır.
  • Doğru Meta Description ve Keywords seçimi yapılmalıdır.
  • Kalıcı Bağlantı ve URL Yapısı oluşturulmalıdır. vsvs

Detaylı bir liste için yorumdan ulaşabilirsiniz.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here