Yerel SEO Nedir, Nasıl Yapılır?

Yerel SEO konumunuzda ki potansiyel müşterilerinize hızla ulaşmanızı sağlar.

0
24
Yerel SEO
Yerel SEO

Yerel SEO Nedir?

Lokal SEO çalışmasını gerçekleştirmek istiyor ve açıklayıcı olmak gerekirse tam olarak hizmet veya ürün sattığınız bölge üzerinde yapılan çalışmalara denir. Gerekirse İstanbul içerisinde verdiğiniz hizmeti ilk etap da Türkiye veya Dünya üzerin de hizmetleri açmak yerine. İstanbul üzerine SEO Çalışmaları yapmanız sizin açınızdan kararlı bir ilerleme olacaktır. Standart çalışmalar üzerine ilk zamanlar da Lokal SEO tercih etmeniz ilerleyen günler içersin de daha faydalı olacaktır. Aynı zamanda Yerel SEO çalışmaları yaptığınız ilerleme daha hızlı ve aktif sonuçlar elde edilebilirsiniz.

Bu işlemler sonrasında ve çalışmalarınız da hem daha çok kolay ve çok daha az maliyet söz konusudur. Dünya ve Türkiye üzerine yapılan çalışamalar ile genel durum da kullanılan kelimeler yerine yerel olarak ve bulunmak istediğiniz Bölge üzerinde seçtiğiniz anahtar kelimelerde kalıcı olarak hızlı bir şekilde Google sıralamanızı alabilirsiniz. Şayet kapasite olarak sınırlı olan bir işletmenin Yerel SEO tercih ederek hızlı sonuçlar elde edebilir ve ısrarlı bir şekilde Google üzerinde yükselebilirsiniz.

Yerel SEO direkt olarak ulusal veya global arama motorları üzerine SEO çalışmaları yapmaktan çok daha farklıdır. Büyük veya ufak çaplı firmalar doğal çalışmalar altında yerel işlemler sürdürmekte. Bulunduğunuz bölgede potansiyel müşterilerinizi hedef almak standart SEO çalışmaları ile kıyaslamada basit olarak çok daha kaliteli etki sağlar.

Yerel SEO Nasıl Yapılır?

Örneğin bir ayakkabı firmasını ele alalım ve tam olarak bu yazıdan sonra çalışamalar yapacaksanız. Dikkatli okumanızda fayda olduğunu düşünüyorum aksine yanlış sonuçlar ile karşılaşa bilirsiniz. Bu durumun etki etmesi sitenizin Google tarafından değerine ve var olan sitenizin yaşına bağlıdır. Diğer yazdığım dersleri de göz önünde bulundurursanız şuan için web sitenizin iyi bir şekilde ilerlediğini varsayıyor ve bu çalışmayla beraber kaliteli bir ilerleme kat edeceğinizi düşünüyorum konumuza dönelim.

Örneğin bu ayakkabı firmasını Pendik’de olduğunu düşünerek anlatmaya çalışacağım. Bu işletme tam olarak pendik ve çevresine hizmet vermekte olup. Gerekli olan Lokal SEO Çalışması ise bölgesel olarak Pendik ve çevresine olmalı. İlerde ki durumlarda ve sitenin durumuna göre Global çalışmaların yapılması faydalı olmaktadır. Aksine bu durum üzerinde çalışamalar ciddi vakitler alabilir. Ayakkabı kelimesi örneğin 1 milyon kez Google’da aranırken, Pendik Ayakkabı kelimesi 30 Bin aranması demek bu kelimede web sitenizin Google’da hızlı ve kolay bir şekilde listelenmenizi sağlayacaktır. Bu çalışmaların yapıldığını varsayarak sitemizin Pendik Ayakkabı kelimesinde ilk sırada olduğunu düşünürsek sabit bir müşteri potansiyeli oluşturup hemde diğer yapacağımız kelime çalışmalarında hızlı sonuçlar elde edebiliriz. Bu sebeple ilk etap da bölgesel SEO Yaparak çalışmalarımızı sürdürmek bizim açımızdan hızlı sonuçlar almamıza yarayacaktır.

Yerel SEO çalışmaların da bizlere yardımcı olabilecek siteler ve dizinler mevcuttur. Firma rehberlerine kayıt olmak sitemiz açısından iyi bir çalışma olacağını düşünüyorum. Bu çalışmalar sitenize hem Backlink yani Referans link dönüşü olacak hemde bölgesel olarak arama yapan kişiler tarafına kolay bir şekilde listeleniyor olacaksınız. Ayrıca bu vereceğim yardımcı araçlar kayıt esnasında tam olarak ve kurumsal kimliğinizi %100 Doldurunuz aksine eksik bilgiler ile pekte bir yere gelemeyeceğinizi aklınıza yazınız.

1. My Bussines – Google Haritalar
2. Facebook Sayfalar
3. Yahoo Haritalar
4. Yellow Pages
5. Yelp
6. Foursquare
7. Türkçe Dizinler

Gibi Araçlar ile web sitenizin potansiyel müşterileriniz ile arasını iyi tutmanızda fayda var ayrıca Yerel çalışmalar yapılacağı mantığını da Başlık önermiyorum fakat açıklamanızda kesinlikle Yerel anahtar kelimenizi kullanmanızı öneririm.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here